خودتون رو در موقعیت مشتری فرض کنید

سعی کنید شناخت خوبی نسبت به مشتریان و مخاطبان خودتون پیدا کنید

از خودتون بپرسید اگر من جای مشتری بودم برای جست و جوی این مطلب یا کالا چه کلمه ای رو سرچ میکردم ؟

عملکرد رقبا رو بررسی کنید

لیستی از 3 رقیب حوزه فعالیت خودتون حاضر کنید .

با مراجعه به سایت های رقبا سعی نید از کلمات کلیدی مورد استفاده اونها مطلع بشید .

کلید واژه های طولانی رو کشف کنید

کلمات کلیدی طولانی ، به کلمات کلیدی بیش از 3  کلمه گفته میشه

برا بکارگیری کلمات کلیدی طولانی ، ترافیکمرتبط و هدفمند تری خواهید داشت .

این نوع کلمات کلیدی دارای رقابت کمتری هستند ، در نتیجه رتبه بهتری در موتورهای جست و جو پیدا خواهید کرد

از ابزار جست و جوی کلید واژه مناسب استفاده کنید

از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Google Trends برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب وبسایت استفاده کنید .

با استفاده از این ابزار میتونید گزارشی از حجم جست و جوی عبارت مورد نظر رو جمع کنید و اطلاعاتی همچون سطح رقابت و کلمات ملیدی مشابه رو بدست بیارید .

نتایج بدست امده رو انالیز کنید

میزان سطح کلمات کلیدی بدست اومده رو مقایسه کنید و تا جای ممکن از کلمات و عارات کلیدی مختص به سایت استفاده کنید .

کلمات کلیدی بدست اومده رو در پست های وبلاگ،پست های شبکه های اجتماعی و محتوای وبسایت ود منتشر کنید .